Tip 1 & 2: zó zet je Qualiview in voor je zorgorganisatie

13 juni 2018

Het verzamelen van klantervaringen is één, maar wat kun je doen met de resultaten? En hoe laat je deze werken voor je organisatie? Oftewel: hoe vertaal je feedback en inzichten door naar betere dienstverlening?

Daar is het je immers om te doen: betere dienstverlening, betere ervaringen, betere zorg. Zijn je cliënten tevreden dan kunnen het maar zo ambassadeurs voor je worden. Met alle voordelen voor je organisatie. Met de volgende 2 praktische tips haal je meer uit Qualiview.

Tip 1: gebruik positieve verhalen en complimenten

Laat je cliënten vertellen hoe goed jij bent! Je kunt natuurlijk zelf vertellen waar jullie goed in zijn, maar het is nóg sterker wanneer je dit je cliënten laat doen. Zij hebben immers de ervaringen. Bovendien worden verhalen van echte mensen als geloofwaardiger gezien. Verzamel dus de complimenten uit Qualiview en deel deze anoniem op je social media of op je website.

Zo exporteer je complimenten uit het systeem

  • Log in op rapportagetool.qualiview.nl;
  • Kies in de groene balk voor Resultaten > Resultaten open en gesloten vragen;
  • In het linker veld kies je bij Kies vraag voor Open vraag en selecteer je Compliment;
  • Klik vervolgens op Toon resultaat. Dit overzicht kun je nu eenvoudig exporteren naar Excel. Wil je meer data? Selecteer dan een langere periode.

 

Tip 2: verhoog de instroom van (nieuwe) patiënten

Mond-tot-mondreclame brengt en houdt je cliënteninstroom in beweging. En het mooie is: de enthousiaste verhalen van loyale klanten kosten je niets. Met Qualiview krijg je inzicht in hoe hoog de klantloyaliteit is voor jouw organisatie. Maak er dus vooral gebruik van!

Ontdek meer en lees deze casus over NPS door Jan Haverkamp van Fysiotherapie De Akker.

Gerelateerde artikelen
Impressum