Vragen over licenties en betalingen

Licenties

Hoe kan ik de gegevens van mijn organisatie wijzigen?

Zijn de adres- en/of contactgegevens van je organisatie gewijzigd? Stuur dan een e-mail met de wijzigingen en de praktijk AGBcode naar support@qualiview.nl.

Waarom heb ik een aanvullende factuur ontvangen?

Volgens ons systeem zijn er meer actieve gebruikers dan het aantal afgenomen licenties. Wij hebben je hier een e-mail over gestuurd met het verzoek om dit te controleren.

Ik heb het aantal licenties opgehoogd
Je hebt een aanvullende factuur ontvangen voor de extra toegevoegde licenties. Deze bijdrage is naar rato berekend.

Ik heb het licentie aantal niet opgehoogd
Het kan ook zijn dat je niet gereageerd hebt op onze berichten over het overschrijden van het licentie-aantal. Indien je hier niet op gereageerd hebt, hebben wij je nog twee herinneringen gestuurd. In deze berichten hebben wij aangegeven dat als er niets aangepast wordt wij ervan uitgaan dat deze gegevens kloppen en je een aanvullende factuur zal ontvangen.

Aangezien wij geen reactie van je hebben ontvangen, krijg je deze factuur voor de licentiekosten van de extra medewerkers. Deze bijdrage is naar rato berekend.

Ik wil graag medewerker(s) aanmelden of medewerker(s) afmelden. Hoe doe ik dat?

Je kunt mutaties zelf beheren in het Qualiview Klantportaal door in te loggen in de Qualiview Rapportagetool, met je gebruikersnaam en wachtwoord. Wanneer je bent ingelogd vind je het Klantportaal rechts onderin. Klik vervolgens op het Licentieoverzicht. 

In het licentieoverzicht zie je alle actieve medewerkers (groen blokje) en alle medewerkers die in het verleden actief zijn geweest (wit blokje). 

Hoe kan ik mijn licentie verhogen of verlagen?
Het licentieaantal kan je zelf aanpassen in het Quailview Klantportaal. Voer in het vakje ‘aantal licenties’ het gewenste aantal actieve medewerkers in. Dit moet overeenkomen met het totaal aantal actieve medewerkers. Vink de medewerkers uit die geen gebruik dienen te maken van Qualiview tot het aantal overeenkomt met het aantal licenties (de data van het uitgevinkte account wordt wel opgeleverd aan de zorgverzekeraar als je Qualiview daarvoor toestemming hebt gegeven).

Hoe kan ik een nieuwe medewerker toevoegen? 
Wanneer de nieuwe medewerker start met het uitnodigen van cliënten, dan wordt deze automatisch zichtbaar in het licentieoverzicht. Als de nieuwe medewerker een oude medewerker vervangt, verzoeken wij je om de oude medewerker te deactiveren. De nieuwe medewerker kan daarvoor in de plaats starten met het uitnodigen van cliënten (de data van het uitgevinkte account wordt wel opgeleverd aan de zorgverzekeraar als je Qualiview daarvoor toestemming hebt gegeven);

Wil je een extra medewerker toevoegen, en verhoogt dit het aantal actieve medewerkers, dan moet je hiervoor een extra licentie afnemen.

Zodra de nieuwe medewerker begonnen is met het uitnodigen van cliënten ontvang je een e-mail van ons met het verzoek om het aantal licenties te verhogen. Wij factureren de nieuwe licentie naar rato.

Het aantal actieve medewerkers en het aantal licenties moet gelijk zijn. Als dit niet het geval is kun je de wijziging niet opslaan.

De gegevens die ik in het licentieoverzicht zie zijn niet juist. Hoe pas ik dit aan?

Gegevens zoals naam, e-mailadres e.d. komen vanuit je EPD-systeem automatisch door naar Qualiview. Wij kunnen hierin helaas geen wijzigingen voor je doorvoeren. Deze moeten in het EPD-systeem worden aangepast. Lukt het niet om deze gegevens zelf aan te passen, vraag dan je EPD om hulp.

De wijzigingen in je EPD worden pas in Qualiview zichtbaar nadat de betreffende medewerker(s) weer cliënten heeft/hebben uitgenodigd. Het systeem overschrijft dan de oude met de nieuwe gegevens.

De naam van een zorgverlener staat dubbel in het licentieoverzicht

- Kijk in je EPD-systeem wat het meest recente account van deze medewerker is;
- Vink het andere account in het licentieoverzicht uit;
- Het aantal totaal actieve medewerkers vermindert automatisch (zie: Totaal actieve medewerkers);
- De data van het uit gevinkte account wordt wel opgeleverd aan je zorgverzekeraar;
- Wil je dubbele accounts samenvoegen? Dit is mogelijk voor een eenmalige bijdrage van € 50,00 excl. btw. Neem daarvoor contact op met support@qualiview.nl.

Ik heb tijdelijk een waarnemer in dienst. Hoe regel ik dat?

Wanneer je voor een langdurig zieke medewerker of zwangerschapsverlof een waarnemer in dienst hebt, kun je tijdelijk jouw medewerker deactiveren in het licentieoverzicht en de waarnemer op deze licentie gebruik laten maken van Qualiview.

Je moet zelf de waarnemer weer deactiveren, en de medewerker weer te activeren wanneer deze periode afloopt. Wanneer je waarnemer in vaste dienst is, of het hele jaar door waarneemt voor je medewerker, dan dien je voor hem/haar een extra licentie af te nemen.

Ik kan de wijzigingen in het licentieoverzicht niet opslaan

Er zijn twee mogelijkheden:

  1. Het licentieaantal kun je zelf aanpassen door in het vakje ‘aantal licenties’ het gewenste aantal in te voeren die overeenkomt met het totaal aantal actieve medewerkers;
  2. Vink de medewerkers uit die geen gebruik dienen te maken van Qualiview tot het aantal overeenkomt met het aantal licenties.

Als beide aantallen gelijk zijn, dan is het licentie-aantal groen gearceerd en kun je de wijzigingen opslaan.


 

Worden de resultaten van mijn inactieve medewerkers nog doorgeleverd aan de zorgverzekering?

Ja, voor verzekeraars wordt enkel op praktijkniveau data doorgezet. Het maakt daarbij niet uit wat de huidige status van de medewerker is.

Betalingen

Hoe kan ik de betaalwijze aanpassen?

Wij hanteren 2 betalingsmogelijkheden; per automatische incasso of op rekening.

Op rekening
Je kunt zelf het bedrag aan ons overmaken. Het factuurbedrag moet binnen 14 dagen na factuurdatum overgemaakt worden. Wij brengen bij deze betaalmethode € 7,50 administratiekosten in rekening.

Automatische incasso
Het bedrag wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Wij berekenen geen administratiekosten.

Wil je de betaalwijze veranderen? Neem dan contact met ons op via administratie@qualiview.nl.

Wat kost het om Qualiview af te nemen?

De kosten verschillen per discipline. Kijk voor meer informatie op de productpagina's, daar vind je alle specifieke informatie voor je discipline.

Er staat een widget en/of voorlichtingspakket op de factuur, wat is dit?

Qualiview Widget
Je hebt aan ons kenbaar gemaakt gebruik te willen maken van de Qualiview Widget. Deze heb je geplaatst of kun je plaatsen op de website van je organisatie. Hiermee kun je aan je klanten laten zien hoe je patiënten je waarderen. De Qualiview Widget toont de actuele resultaten.

Voorlichtingspakket
Je hebt aan ons kenbaar gemaakt om bij ons een voorlichtingspakket af te nemen. Het voorlichtingspakket bestaat uit een poster en 250 A5 flyers. Stimuleer je patiënten tot deelname, licht het doel van het onderzoek met dit voorlichtingspakket eenvoudig toe en gebruik de ervaringen die zij delen voor je kwaliteitsbeleid.

Zijn er nog extra kosten waar ik rekening mee moet houden?

​​Alleen wanneer je gebruik maakt van additionele diensten, zoals een widget of promotiepakket, zijn daar extra kosten aan verbonden. Als je kiest voor betaling via factuur, dan komen er € 7,50 administratiekosten bij.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt kiezen uit meerdere betalingsmogelijkheden: op factuur of via automatische incasso.

Wanneer vindt de betaling plaats?

De betaling vindt eens per jaar plaats voor het lopende kalenderjaar. Je factuur ontvang je via e-mail.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling binnen 14 dagen kosteloos annuleren. Eventuele verzendkosten worden wel in rekening gebracht. Je kunt je bestelling annuleren door een e-mail te sturen naar verkoop@qualiview.nl. Vermeld in deze e-mail je gegevens, de datum van het moment van aankoop en welke bestelling je wilt annuleren.