Tip 7 & 8: zó zet je Qualiview in voor je zorgorganisatie

9 april 2019

Het verzamelen van klantervaringen is één, maar wat kun je doen met de resultaten? En hoe laat je deze werken voor je organisatie? Oftewel: hoe vertaal je feedback en inzichten door naar betere dienstverlening?

Daar is het je immers om te doen: betere dienstverlening, betere ervaringen, betere zorg. Zijn je cliënten tevreden dan kunnen het maar zo ambassadeurs voor je worden. Met alle voordelen voor je organisatie. Met de volgende 2 praktische tips haal je meer uit Qualiview.

Tip 7: klantervaringen per collega

Hoe ervaren cliënten de zorg van jouw collega’s? De Qualiview Rapportagetool vertelt het je per medewerker. Scores en cijfers, motivaties van cliënten, complimenten en verbeterpunten: je vindt ze in de tool en draait ze eenvoudig uit per periode. Hiermee heb je waardevolle informatie die je gebruikt bij coaching en functioneringsgesprekken.

Zo exporteer je de medewerkersdata

  • Log in op rapportagetool.qualiview.nl;
  • Kies in de groene balk voor Resultaten > Procesgegevens > Kies medewerker > Kies periode > Toon resultaat;
  • Klik rechtsboven op het PDF symbool om het overzicht te exporteren naar een pdf-bestand.

Tip 8: in één keer klaar voor je coachingsgesprekken

In tip 7 heb je gelezen hoe je eenvoudig de klantervaringen per collega kunt uitdraaien. Maar wist je dat je ook alle medewerkers in één keer kunt exporteren? Zo ben je in één keer klaar voor bijvoorbeeld coachingsgesprekken.

Je ontvangt de export in de vorm van een ZIP-bestand, met per collega een PDF. De bestandsnaam bevat de naam van de medewerker. Geen coachingsgesprekken? Dan is het leuk om dit rapport bijvoorbeeld iedere maand te versturen naar je medewerkers. Medewerkers ervaren dit vaak als zeer positief, wat ook weer effect heeft op je respons.

 Zo exporteer je een ZIP-bestand met alle rapporten van je collega’s

  • Log in op rapportagetool.qualiview.nl;​
  • Kies in de groene balk voor Resultaten > Procesgegevens > Kies de periode > Klik op ‘Download voor alle medewerkers’.

Gaat het om veel medewerkers en/of data? Dan kan het exporteren van de bestanden wat langer kan duren. 

Gerelateerde artikelen
Tip 5 & 6: zó zet je Qualiview in voor je zorgorganisatie

Het verzamelen van klantervaringen is één, maar wat kun je doen met ...

Tip 3 & 4: zó zet je Qualiview in voor je zorgorganisatie

Het verzamelen van klantervaringen is één, maar wat kun je doen met ...